mahkota malu yang ditanggalkan

MAHKOTA MALU YANG DITANGGALKAN

 

Apabila Malu Sudah Hilang dalam diri wanita

Saya tidak berhasrat fokus kepada apa yang telah berlaku pada artis lelaki tersebut, namun pada komen perempuan islam yang boleh anda baca dlm imej di bawah.

kalau tak faham, isu tu boleh google dulu ya, saya berhasrat fokus pada akhlak perempuan islam yang tergamak mengeluarkan kata-kata demikian.

_____________________________________________________________________

Dengan nama Allah yang maha Pemurah lagi maha penyayang.

Berkata musah islam

 

Tidak perlu kau buang hijab-hijab perempuan islam

Yang kau perlu buang hanyalah MALU perempuan islam

Kerana apabila mereka HILANG MALU, mereka sendiri yang akan membuka hijab mereka,mereka sendiri yang akan membuka aib mereka, mereka sendiri yang akan mempamerkan kebodohan mereka.

 

Seakan , sekarang ini , benar sungguh musah islam sudah MAMPU dan BERJAYA MENGHILANGKAN MALU perempuan islam. Sudah kadang tidak dapat dibendung dan disekat lagi. Daripad dunia nyata hinggalah ke alam maya. MALU MEREKA SUDAH TIADA. Sehingga meminta  ‘gambar kemaluan’ akibat tidak dapat membendung rasa dan nafsu. Tiada lagi , tapisan MALU. Bukankah benar, malu itu sebahagian daripada iman. Hadis Rasullullah diriwayatkan oleh Ahmad bin hambal berbunyi ‘ Malu itu sebahagaian daripada iman, Iman itu tempatnya Syurga, Manakala perkataan kotor itu adalah sebagaian daripada tabiat yang kasar, dan tabiat yang kasar tempatnya dalah neraka’. Nauzubillahi minzalik.

 

Jika Malu sudah tiada, secara langsung alamat ketiadaan iman dalam diri. Ini bukan soal kau jahat, aku baik. Ini soal iman kita. Soal lesen kita nak masuk syurga. Ini soal yang sangat serius.

 

Kitab suci Al-Quran juga memperingatkan pada kita tentang, bagaimana dua nak nabi syuaib yang berjalan secara malu-malu, sewaktu hendak membalas kebaikan Nabi Musa keatas diri mereka. Inilah akhlak wanita Quran. Wanita yang dididik dengan suasana keimanan.

 

Secara Umumnya, ada banyak factor yang menyumbang wanita menjadi hilang mahkota malunya. Antaranya :

 

  1. TIDAK BERKHATAN

 

Di dalam pandangan mazhab syafie, wanita wajib dikhatankan (disunatkan iaitu dipotong sebahagian pada klitoris mereka). Kegagalan ibu bapa moden yang tidak tahu hak-hak anak, menyebabkan mereka terlupa dan tidak perasan yang anak perempuan mereka tidak dikhatan sewaktu kecil. Ini penyebab perempuan-perempuan begini tanpa silu-silu akan mempamerkan nafsu buas mereka. Tujuan dikhitankan perempuan adalah untuk mengawal nafsu mereka.

 

  1. TERLALU BANYAK LIHAT AURAT YANG HARAM

 

Dunia hari ini, lambakan pendedahan aurat. Di media massa, media cetak, dalam filem dan drama. Akan menyebabkan nafsu wanita sudah teransang setiap hari. Ini ini akan terus meng’hamba’kan wanita. Sudah tidak boleh dijinakkan, tetapi menjadai semakin liar dan buas. Lihat sahaja pada perkataan , perbuatan yang dilahirkan oleh wanita penafsu. Kekadang lebih dahsyat dari lelaki penafsu.

 

  1. TIADA ZIKIR , TIADA SOLAT

 

Perempuan islam, bukan diukur dengan fesyen tudung yang dipakainya. Ini kerana maksud HIJAB di dalam Al-Quran ialah, perempuan yang menutup aurat zahirnya daripada pandangan lelaki muslim, dan peremuan yang menutup keburukan batinnya daripada diketahui umum. Jika bertudung kerana fesyen dan ikutan. Tiada ruh dalam bertudung. Tambahan lagi, ruh zikir dan solat tiada dalam jiwa wanita tadi. Maka yang ada hanyalah wanita yang berimej islam tetapi berhati syaitan.

 

Kesimpulannya, marilah kita semua kembali menjaga diri daripada terlibat dalam perkara-perkara yang menghancurkan iman kita. Musuh sentiasa meninjau perbuatan kita. Musah sentiasa merencana agar kita binasa. Bangunlah dari tidurmu yang lena wahai perempuan islam. Masih ada hari esok untuk kita, sekiranya kita kembali padanya hari ini.